Guidede meditationer

Oplev hvordan 10 minutters guidet meditation kan ændre dit liv

Få et liv med ro, nærvær og glæde

Drømmer du om:

  • Mere indre ro og nærvær?
  • Mere glæde og energi?
  • Mere overskud i hverdagen?

Mindfulness-meditationer styrker dit mentale og fysiske helbred, så du får mere overskud, nærvær og glæde i hverdagen.

Prøv vores guidede meditationer. Lige nu er de første 21 dage GRATIS og derefter kan du være med for bare 3 kr. om dagen. Der er ingen binding.

Lever du i nuet?

Mange mennesker går rundt med en følelse af ikke at slå til. Og drømmer om mere ro, nærvær, selvindsigt, styrke og glæde ved livet.

Vi løber hurtigere og hurtigere i hamsterhjulet – men til hvilken nytte?

Du kender den garanteret:

Den konstante følelse af aldrig at være rigtigt til stede. Hverken på arbejdet eller hjemme med børnene. Og uden at kunne mærke sig selv i det accelererede digitale samfund, vi lever i.

Bippende notifikationer, vibrerende telefoner og uendelige e-mails gør det svært for mange at være nærværende. For det er der aldrig ro til. Der er aldrig overskud nok.

Det fører til manglende livsglæde og velvære. Både mentalt og fysisk.

Billede af Nina
Ja tak, jeg vil have mere ro, nærvær og glæde i mit liv – start nu!
819px-Thumbs-up-icon.svg.png

Nikker du genkendende lige nu?

Du er ikke alene.

Mange har det sådan. Rigtig mange.

Jeg havde det selv sådan. Engang. Nu er jeg et andet sted. Jeg har flyttet mig. Og jeg vil gerne lære dig at flytte dig også.

Vejen ud af stress, travlhed og følelsen af ikke at slå til har for mig været mindfulness-meditation. Jeg åbnede i 2017 en yoga-praksis i Ølstykke. Og har siden hjulpet både børn og voksne med at finde indre ro, balance og glæde ved livet.

Jeg vil gerne hjælpe flere. Mange flere, og jeg vil gøre op med vores forjagede præstations samfund fyldt med distraktioner, ikke-nærvær og manglende overskud i hverdagen. Vi skal ændre den kultur med fortravlede arbejdsliv og indre uro, som koster energi og glæde.

Vi skal tage livet tilbage.

Og det kan vi gøre ved at meditere.

Derfor har jeg startet karmaveda.dk.

Så du kan få mere ro, nærvær og glæde i dit liv. Det fortjener du.

Få mere ro, nærvær og glæde – start nu!
guidede-meditationer.png

Guidede meditationer

Med guidede mindfulness meditationer, kan du få mere ro, nærvær og glæde i dit liv.

Som medlem af Karmaveda får du:

  • Løbende adgang til nye guidede meditationer
  • Én ny guidet meditation eller åndedrætsøvelse hver uge
  • Dit eget login, så du kan meditere hvor som helst og når som helst.

Eksklusivt tilbud for founding members: Prøv GRATIS i 21 dage!

Du skal have lov til at øve dig i at meditere i ro og mag. Derfor får du lige nu 21 dages gratis medlemsskab hos Karmaveda til at prøve de guidede meditationer og åndedrætsøvelser og se, hvad daglig meditation kan gøre i dit liv. Derefter er din investering i dig selv og dit velvære 89 kr. om måneden – altså under 3 kr. om dagen.

Er du klar til at være den bedste version af dig selv og få mere overskud og glæde i hverdagen?

 Tilmeld dig her

magic.png

Meditation – virker det?

Jeg ved, hvad du tænker.

“Virker det? Er det ikke bare noget hokus pokus, som en guru i Indien har fundet på?”

Det korte svar er: Ja, det virker.

Men du behøver ikke tage mit ord for det. Du kan tage videnskabens ord.

Der er efterhånden en overvældende mængde forskning, som viser, at meditation, mindfulness og vejrtrækningsøvelser har adskillige positive effekter. Både på vores fysiske og mentale helbred.

Lad os kigge på nogle af de videnskabeligt dokumenterede fordele.

edu2.jpg

Dokumenterede effekter ved meditation

Øget mental velvære og livsglæde

Adskillige videnskabelige studier dokumenterer, at meditation har positive effekter på dit mentale velvære. Et belgisk studie fra 2013 med 400 studerende konkluderede fx, at de studerende, som deltog i et meditationsprogram, viste reducerede symptomer på depression, stress og angst – og virkningen kunne stadig måles 6 måneder senere.

Andet forskning viser desuden, at meditation:

  • Øger livsglæde
  • Modvirker depression og angst
  • Modvirker stress
  • Giver større indre ro og styrke.
  • “Nina er super god til at undervise i mindfulness og yoga. Hun er et kærligt, fokuseret og tilstedeværende menneske ✨ Man bliver rolig og afslappet i sindet efter en session hos hende. Jeg kan varmt anbefale hende.”

    Mechanical Design Engineer

  • “Efter en session hos Nina med guidet meditation og afspænding
    får jeg ro i hovedet . Det er behageligt og afslappende og jeg sover bedre efterfølgende . Jeg kan varmt anbefale hende 😉”

    Smed

  • “Fantastisk mindfulness yoga hos Nina.

    Kan varmt anbefales for krop og sjæl. Du finder ikke en mere nærværende instruktør! ”

  • “Forkælelse for krop og sjæl - alle bør prøve det”

    Intern revisor

  • “Nina er en fantastisk lærer med en ro der gør, at man virkelig kan slappe af og fokusere på sig selv.
    De bedste anbefalinger herfra ❤️”

    Administrativ medarbejder

  • “Gode øvelser og afspænding.
    Kan varmt anbefales!”

    Pædagog

helbred.png

+ Bedre helbred

Effekterne af mindfulness-meditation på helbred og sundhed er veldokumenterede. I en videnskabelig undersøgelse fra 2012 fandt forskere 48 % mindre risiko for hjerteanfald og slagtilfælde i en gruppe af hjertepatienter, som deltog i meditationsundervisning.

Andre studier viser bl.a., at meditation:

  • Mindsker risikoen for hjertesygdomme
  • Mindsker risikoen for stress
  • Mindsker smerte
  • Mindsker risikoen for højt blodtryk
  • Mindsker inflammation på celleniveau.
socialliv.png

+ Bedre socialliv

Du får det ikke blot bedre med dig selv, men også med dine omgivelser. Et studie udgivet i American Psychological Association i 2008 viste, at blot få minutters daglig meditation førte til en større følelse af social tilknytning, mere positive sociale følelser og mindre social isolation.

Andre forsøg viser, at meditation:

  • Øger emotionel intelligens
  • Styrker medfølelse
  • Mindsker følelsen af ensomhed.
brain-2.png

+ Stærkere hjerne

Sidst, men ikke mindst: Meditation gavner din hjerne. Et forsøg ved University of North Carolina viste, at efter blot fire dage med 20 minutters daglig meditation klarede en gruppe forsøgspersoner sig 10 gange bedre i en række krævende kognitive tests end den kontrolgruppe, som ikke mediterede.

Andre forsøg viser desuden, at meditation:

  • Styrker dit fokus og din koncentrationsevne
  • Styrker din hukommelse
  • Øger dannelsen af grå substans i hjernen (og det bli’r du glad for!)
  • Gør dig mere kreativ.

Uanset om du savner mere energi og nærvær i dagligdagen, eller du vil blive bedre til at håndtere de mange opgaver på jobbet, kan mindfulness-meditation hjælpe dig på vej.

Og husk: Dette er blot et udpluk af de mange videnskabelige studier, som påviser de gavnlige effekter ved at meditere.

Der er mindst lige så mange andre undersøgelser derude, som påviser det positive udbytte ved at meditere dagligt.

Og skal vi så ikke tage hul på den største udfordring for mange mennesker, når det gælder meditation?

TILMELD DIG HER
tid.png

Men jeg har ikke tid!

Du behøver ikke bruge hele eller halve timer hver dag på at meditere.

Det gode ved meditation er, at du oplever en effekt, selvom du kun gør det nogle få minutter om dagen.

Det er min erfaring, at det er langt bedre at starte blidt ud. Start med at meditere et par minutter om dagen. Det kan være fra morgenstunden, eller om aftenen inden du går i seng. Det kan sågar være i en pause på arbejdet, hvor du tager et par minutter til at få styr på tankemylderet og finde den indre balance igen.

Så du kan være til stede og have det godt med dig selv.

Det kræver ikke mere end nogle få minutter om dagen. At være bevidst nærværende på det du laver i nuet, kan være en simpel øvelse som at observere dit åndedræt. Uden at ændre på noget og uden at dømme de tanker og følelser der måtte opstå.

Jeg kunne jo spørge:

Hvor mange minutter om dagen bruger du på Netflix? Eller Facebook?

Tro mig, du kan sagtens finde tid til at meditere.

svaert-2.png

Men det er svært!

Øvelse gør mester. For ligesom med alt andet her i livet skal du øve dig på at meditere, før du bliver god til det.

Det vigtige er at du øver dig. Træner, og hellere en lille smule end slet ikke. Det gælder om at skabe en ny vane.

 Med guidede meditationer skal du blot lytte til min stemme, så vejleder jeg dig igennem øvelsen. Det er for mange en god og blid måde at komme i gang med at meditere på.

Alle kan lære at meditere. Og jeg mener alle.

Jeg tilrettelægger de guidede meditationer, så de taler til forskellige måder at meditere på.

Jeg anbefaler, at du prøver nogle forskellige meditationer og på forskellige tider af døgnet for at finde ud af, hvad der fungerer bedst for dig.

Og husk:

Det er en proces. Bliv ved med at øve dig. Også selvom det føles svært.

Jeg vil gerne lære at meditere

Det får du

Når du tilmelder dig, får du adgang til en række guidede meditationer, som du frit kan vælge mellem. De guidede meditationer spænder i længde fra ca 2 minutter til en time. Så kan du altid vælge det, der passer dig i øjeblikket.

Her er dine fordele ved at blive medlem af karmaveda.dk:

Alt er online

Meditationerne ligger online, så du kan finde dem, uanset hvor du er.

Meditation hver uge

Hver uge får du én ny guidet meditation eller åndedrætsøvelse.

Forskellige emner

Vælg det emne, der passer dig i det givne øjeblik. Der kommer løbende nye emner.

Korte og lange

Meditationerne varer fra 2 minutter til en time. Så kan du passe det ind i din dagligdag.

Ingen binding

Du kan opsige når som helst, hvis du ikke oplever de positive effekter

Tilmeld dig her
Nina-Riisager.png

Min historie

Jeg hedder Nina Riisager, og jeg driver karmaveda.dk.

Jeg har arbejdet knap 15 år i finanssektoren.

Jeg har prøvet på egen krop, hvad det vil sige at føle, at man ikke slår til. Jeg har været fanget af hverdagens hamsterhjul og haft stress.

Og jeg har prøvet, hvilken total livsomvæltning meditation, yoga og mindfulness har været for mig.

Men det skete ikke med et trylleslag.

I december 2014 sagde jeg mit job op uden at vide, hvad der så skulle ske. Jeg vidste blot, at der skulle ske noget. Jeg ville genfinde livsglæden, mærke mig selv og vælge det, der gav mit liv mening. Og jeg ville være den mor og hustru, som jeg inderligt ønskede at være.

To år tidligere havde jeg prøvet at gå til meditationsundervisning. Jeg var syg med stress og vidste, at jeg måtte gøre noget. Men jeg følte ikke, at jeg kunne finde ud af at meditere. Jeg manglede én til at guide mig, og det holdt ikke ved.

Først da jeg begyndte at uddanne mig inden for yoga og mindfulness i 2016, lærte jeg at meditere på en måde, som virker for mig.

Mit liv ændrede sig selvfølgelig ikke fra den ene dag til den anden. Det var en proces over flere måneder, hvor jeg bevidst arbejdede med at ændre mine vaner og gennem ro og nærvær finde frem til dét, der gør mig glad og giver mit liv værdi

Jeg har fundet ro, nærvær, balance og harmoni i mit liv ved at ændre mindset og lære at tage små pauser i løbet af dagen.

Det kan være en lille meditation på 5-10 minutter, en guidet afspænding på 20 minutter eller blot fokus på nuet, på mit åndedræt og på at være bevidst om det, jeg laver.

Det handler om at finde glæde ved de små ting i hverdagen. Om at nyde den enkelte stund, uanset om du laver mad, kører bil, sidder i toget, spiser aftensmad eller arbejder. Og at være taknemmelig for hvert et øjeblik, du får.

Jeg mener, at det er en evne, som kan læres og trænes. Det har i hvert fald været muligt for mig at ændre på mit liv gennem bevidst nærvær og meditation. Og det har gjort en enorm forskel i mit liv.

Men det kræver, at du tager et valg. Et bevidst valg.

Om at vælge nærværet, roen og glæden.

Det ved jeg, du kan.

 

 

 

 

 

Eksempler på guidede meditationer

Du får løbende adgang til nye guidede meditationer.

Her er nogle af de emner, vi kommer til at arbejde med:

stress.jpg
Stress
Mere overskud
mindfulness.png
Mindfulness
Samler tankerne
kærlighed.png
Kærlighed
Elsk dig selv
søvn.png
Søvn
Sov bedre

Sådan gør du

Tilmeld dig her

Så får du løbende adgang til nye guidede mindfulness meditationer og anden inspiration. Du skal blot logge ind på din konto, hvor du har adgang til alle meditationerne. Og hver uge kommer der en ny guidet meditation.

Meditér

Begynd at meditere. Start eventuelt med ‘Introduktion til meditation‘ og meditationen ‘Begynder-meditation’, hvor du får en blid introduktion til at meditere.

Oplev mere ro, nærvær og energi

Når du begynder at meditere hver dag, vil du allerede efter få dage begynde at mærke de positive resultater på dit mentale velvære. Nyd det! Og husk at holde fast.

Er du klar til at finde indre ro og balance?

Sig farvel til stress, uro, tankemylder og søvnproblemer. Byd harmoni, livsglæde og taknemmelighed ind i dit liv.

Ja tak, jeg er klar til at finde ro og balance i mit liv – tilmeld mig nu!

 

Oftest stillede spørgsmål

 

Hvordan kommer jeg i gang?

Du bliver medlem af Karmaveda ved at tilmelde dig her.

Hvordan foregår det?

Når du er tilmeldt, får du øjeblikkeligt adgang til en række guidede meditationer, som ligger klar til dig. Du får en mail med dit brugernavn og kodeord, samt et link til meditationerne.

Hvad koster det?

Dit medlemskab af Karmaveda koster 89 kroner om måneden. Det er en investering på mindre end 3 kroner om dagen. Beløbet bliver trukket automatisk, når du har tilmeldt dig. Du kan opsige dit medlemskab når som helst. Lige nu får du de første 2 måneder helt GRATIS.

Hvordan afmelder jeg mig?

Du kan opsige dit medlemskab af Karmaveda under indstillingerne på din konto. Hvis du har problemer med at logge ind, så skriv til nina@yogaprogram.dk

Jeg kan ikke sidde i skrædderstilling, kan jeg så lære at meditere?

Ja, det kan du tro du kan. Du kan sidde på stol, ligge eller stå. Når du har tilmeldt dig kan du starte med at lytte til en lille guide der ligger på medlems siden, inden du skal meditere første gang.

Hvor længe skal jeg meditere ad gangen?

Nogle studier har undersøgt effekten af at meditere 20-30 minutter om dagen, men der er flere og flere studier, som viser, at mindre kan gøre det. Et studie udgivet i Frontiers in Neuroscience i 2018 viste, at blot 10 minutters guidet meditation om dagen førte til en forbedring af kognitive evner.

Til at starte med – og for at gøre det til en vane – anbefaler jeg, at du blot mediterer 4-5 minutter ad gangen. Du kan altid skrue op, når du har mere tid eller det passer bedre ind i din hverdag. Det afgørende er, at du er konsistent.

Jeg har ikke tid til at meditere. Hvad gør jeg?

Du har tid. Tro mig. Der er 1.440 minutter i døgnet. Du kan godt finde 5 minutter om dagen til at passe på dig selv.

Er der virkelig så mange positive effekter ved meditation?

Ja. Og jeg har kun valgt et udpluk af de mange videnskabelige studier, der dokumenterer de gavnlige effekter ved at meditere dagligt. Vil du gerne have mere dokumentation, så tilmeld dig nyhedsbrevet og du vil få tilsendt en artikel med en masse videnskabelige studier. Du kan tilmelde dig her.

Hvornår ser jeg resultater?

Det er svært at sige. De fleste studier har undersøgt effekterne efter 8 uger med daglig meditation. Nogle få studier har dog vist, at helt ned til 3-4 dage med meditation har givet positive resultater.

Det vigtigste for at opnå de mange gode resultater er, at du mediterer hver dag. Om det så blot er nogle få minutter.

Hvad sker der, hvis jeg misser en dag?

Sig pyt. Det er heller ikke hver eneste dag, jeg får mediteret. Jeg er ikke fanatisk. Men prøv, om du kan holde det til blot den ene svipser – sørg for at komme op på hesten igen allerede dagen efter. Don’t miss twice.

Hvad betyder Karmaveda?

Karma stammer fra sanskrit, som er et gammelt indisk skriftsprog.

Karma betyder at gøre/udføre eller at handle. Som et begreb henviser karma til alle handlinger, en person gør, både med sin krop og i sit sind. Alle handlinger har en konsekvens og du har altid et valg i en given situation. Det er også et valg ikke at gøre noget. Karma er loven om årsag og virkning.

Veda stammer også fra sanskrit. Veda betyder viden eller visdom.

Jeg har valgt at danne ordet Karmaveda, fordi jeg mener at du med yoga meditation og mindfulness får en dybere indsigt og viden om hvad der er bedst for dig, så du kan handle derefter. Med meditation stilner du sindet ved at skrue ned for den mentale støj af tanker og følelser så du bedre kan mærke dig selv, dine behov og værdier. Du står dermed stærkere i dig selv og jo mere autentisk du lever dit liv, des mere balance, harmoni og livsglæde vil du opleve.

 

Hvorfor står mit spørgsmål her ikke?

Godt spørgsmål! Skriv til mig på nina@yogaprogram.dk, så vil jeg med glæde hjælpe dig.

Bliv medlem